Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

sjuklig...

Av Ellie - 19 maj 2008 10:10

Idag var inte så lyckad, jag går till skolan och mår sjukt dåligt. Går till skolsyster och talar ut. Urinvägsinfektion eller klamydia, om det är det andra eltenativet blir jag nog ganska ledsen på "M", jag litar på honom till 100%, så jag tror till 100% att det är urinvägsinfektion, eller något annat. Men jag ska testas för båda endå, det kanske är lika bra =).

Ivartfall, när jag skriver "urinvägsinfektion" så tänker ni nog "äckligt", men ni som vet tänker nog "painful" och det är precis vad det är. Jag har ont i huvet med så jag har gått hem. Sitter och dricker apelsin juice utblandat med mycket vatten, det hade jag tilllåtit mig göra även då jag fastar, men inte så mycket som jag gör nu. Men jag känner att jag behöver det, det är bra för både huvudverken och sjukligheten. Fem stora glas är ändå mindre än en dl, alltså mindre än 76 kalorier. Om jag är frisk så jag orkar träna och plugga så är det värt det.

Ska sova lite, se om det blir uthärligt till eftermiddan så jag kan gå till skolan, eller att det iallafall känns bättre imorgon. 

Hoppas ni andra mår bättre än vad jag gör.

kram 

 
 
Rebecca

Rebecca

19 maj 2008 11:01

Jag hade det i höstas (urinvägsinfektion alltså) men märkte inte av det, hade inga symptom alls. Det var inte förrän infektionen spridit sig upp till njuren det började göra ont, och bokstavligt pissont. Fick åka in till sjukhus mitt i natten för att jag inte kunde somna eller ens ligga ner :/ Doktorn trodde först att det var blindtarmen eller njusten.
Hoppas du får reda på vad det är fort!
Kram

http://ravissant.blogg.se

 
J

J

19 maj 2008 14:21

ser att du har en lika fin bild i bakgrunden;) hoppas på det bästa för dig. kram

http://wannabesmall.blogg.se

 
cakz

cakz

19 maj 2008 15:42

Tack så mkt!! Ska fortsätta kämpa på, måste ner. Allt bra med dej? Läste att du ev. har urinvägsinfektion.. inget kul, du får krya på dej!
Några bra tips att få bort x antal kilon? Kan inte kräkas..
Ha det bra!
kram

http://cakz.bloggagratis.se

 
marlin

marlin

19 maj 2008 17:41

Måste erkänna att jag såg från en annan synvinkel när jag såg ditt inlägg, men de handlar väll om att man har stött på för många som äter mindre pga att de tycker att de har för mkt kilo på kroppen, så man fäller alla över den kanten.
Men varför gör du inte så att du söka hjälp, istället för att påfresta din kropp och ditt psyke som du gör? .. Har själv haft en period i mitt liv där jag inte mådde allt för bra, istället för att prata om saken med någon, så sov eller vilade jag, jag kunde sova bort hela dagar. Men tillslut gick jag till skolkuratorn även om de var emot min vilja, men de hjälpte, du borde göra likadant.

kram

http://marlin

 
E

E

19 maj 2008 21:26

svar: it sure does..

krya på dig förresten, urinvägsinfektion verkar grymt jobbigt enligt dom jag känner som har haft det. citron har jag hört ska hjälpa, men det kanske bara är en myt :P

http://theblackberry.blogg.se

 
Iceboxx

Iceboxx

20 maj 2008 03:42

Usch, urinvägsinfektion är hemskt!! Hade det typ 20 ggr när jag var typ 5-6,, Tranbärsjuice brukar hjälpa mot det, det dödar bakterierna i urinröret

http://iceboxx.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellie - 21 maj 2008 00:50

Hej, jag har bloggat mycket om min vikt och min mat här ett tag nu. Det har varit jätte skönt att få skriva av sig och prata med en del som verkar ha samma problem som jag. Jag har däremot egentligen inga riktiga ätstörninga på samma sätt, tror jag. ...

Av Ellie - 20 maj 2008 17:22

Jag är sjukt trött, har inte ätit mkt idag. 42 kcal änsålänge, soppa, tuggumi, kaffe, en halv öl. Ska plugga med "M" sedan, vi funderar på att läsa matte C under sommaren tillsammans och tenta av den så fort skolan börjar igen.  Det är sjukt, jag VIL...

Av Ellie - 19 maj 2008 21:19

som jag sa innan var inte dagen perfekt. Feber, skakade. Blev tvungen att äta, åt lite linser, "M" tittade på, två flugor i en smäll, blev av med skakningar och han fick se mig äta.  Sedan hade jag kemi. Treffade "O" sedan, han hade mycket viktigt at...

Av Ellie - 19 maj 2008 07:05

Igår va de bror mins konfirmation. Det gick ganska bra, jag hann inte få tråkigt i kyrkan och min små kusiner kom på besök =). Fick äta det som serverades, en macka, men det känndes inte så förfärligt då jag inte hade ätit frukost. Åt sallad till mid...

Av Ellie - 17 maj 2008 11:59

Hej, gick upp sent idag. 15 kalorier frukost, kommer klara mig genom resten av dagen utan att äta så mycket mer. Ska plugga en del och så ska jag träna. Städa och hjälpa till lite hemma med =).   Igår och iförrgår va jag ganska ledsen. Hade bråkat en...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards