Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

det kommer bli en bra dag...

Av Ellie - 17 maj 2008 11:59

Hej, gick upp sent idag. 15 kalorier frukost, kommer klara mig genom resten av dagen utan att äta så mycket mer. Ska plugga en del och så ska jag träna. Städa och hjälpa till lite hemma med =).


Igår och iförrgår va jag ganska ledsen. Hade bråkat en del med min mamma. Hon tycker att jag inte gör någonting alls. Jag vet inte riktigt om hon har rätt eller ej. Jag själv tycker jag gör allt så bra som jag bara kan. Men mamma tjatar ju en del och det är helt normalt. Nu är jag ganska glad igen och antagligen kommer det att synas i min blogg med.

Ha det bra allla!

kram 

 
 
Rebecca

Rebecca

17 maj 2008 18:15

Den här är också med buljong som bas, men med grönsaker som mättar :)

• 6 stora gula lökar
• 2 burkar konserverade tomater 800 gr
• 1 mellanstort vitkålshuvud
• 2 påsar löksoppa
• 2 gröna paprikor
• 4-6 morötter
• 1 selleristjälk
• 2 tärningar grönsaksbuljong

Receptet ger jättemycket soppa, har ätit nio portioner, slängt tre och det finns ändå kvar! Så det kan vara bra att minska om man inte ska äta den som i dieten.

http://ravissant.blogg.se

 
Rebecca

Rebecca

17 maj 2008 18:17

Glömde skriva att jag kryddade den med massa cayennepeppar, gott om du gillar stark mat :)

Fasta skulle vara perfekt. Dock tror jag bara att jag kommer klara två dagar, annars kommer familjen nog att misstänka något. Men jag är på! :)
kram

http://ravissant.blogg.se

 
E

E

17 maj 2008 21:16

visst är det jobbigt när man känner att man tappar kontrollen? känner mig helt maktlös :/
jag tror inte att jag borde fasta, eftersom jag har så många viktiga träningar hela tiden som jag måste klara av. men från och med onsdag ska jag ta tag i allting på riktigt (fyller år på tisdag så det blir nystart på onsdag). mycket träning och mindre mat. vi får peppa varandra så vi kan komma ur den här svackan :)

http://theblackberry.blogg.se

 
Alise

Alise

18 maj 2008 10:40

svar: det gör inget, att kräkas var väl inget som jag borde göra. Du ska inte ha skuldkänslor eller så. :)
kram

http://mysweproana.blogg.se

 
E

E

18 maj 2008 16:40

tack för din kommentar, det förklarade en del! jag är medveten om att jag har någon slags ätstörning. känns sjukt konstigt att skriva det men jag har försökt komma ur det flera gånger tidigare och misslyckats. och jag inser ibland att det här med maten verkligen är ett problem för mig. men du har nog rätt, jag är mer fixerad vid vikten än att bli vältränad. även om jag hellre äter 500 kalorier och sen tränar bort dom så dagen slutar på noll än att låta bli att både träna och äta så att dagen slutar på noll på det sättet. äsh, jag vet inte.. :P tack för svaret iallfall!

http://theblackberry.blogg.se

 
E

E

18 maj 2008 21:30

ja, det är säkert som du säger. men jag vet inte, ibland känns det som det verkligen är ett problem, och ibland känner jag mig bara töntig. :P men jag tror inte jag vill komma ur det längre, inte förrän jag gått ner dit jag ska iallfall. sen får vi se.

http://theblackberry.blogg.se

 
Rebecca

Rebecca

18 maj 2008 21:55

Härligt! För mig blir det nog bara måndag och tisdag, sen kommer alla prov, redovisningar och inlämningar. Kram!

http://ravissant.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellie - 21 maj 2008 00:50

Hej, jag har bloggat mycket om min vikt och min mat här ett tag nu. Det har varit jätte skönt att få skriva av sig och prata med en del som verkar ha samma problem som jag. Jag har däremot egentligen inga riktiga ätstörninga på samma sätt, tror jag. ...

Av Ellie - 20 maj 2008 17:22

Jag är sjukt trött, har inte ätit mkt idag. 42 kcal änsålänge, soppa, tuggumi, kaffe, en halv öl. Ska plugga med "M" sedan, vi funderar på att läsa matte C under sommaren tillsammans och tenta av den så fort skolan börjar igen.  Det är sjukt, jag VIL...

Av Ellie - 19 maj 2008 21:19

som jag sa innan var inte dagen perfekt. Feber, skakade. Blev tvungen att äta, åt lite linser, "M" tittade på, två flugor i en smäll, blev av med skakningar och han fick se mig äta.  Sedan hade jag kemi. Treffade "O" sedan, han hade mycket viktigt at...

Av Ellie - 19 maj 2008 10:10

Idag var inte så lyckad, jag går till skolan och mår sjukt dåligt. Går till skolsyster och talar ut. Urinvägsinfektion eller klamydia, om det är det andra eltenativet blir jag nog ganska ledsen på "M", jag litar på honom till 100%, så jag tror till 1...

Av Ellie - 19 maj 2008 07:05

Igår va de bror mins konfirmation. Det gick ganska bra, jag hann inte få tråkigt i kyrkan och min små kusiner kom på besök =). Fick äta det som serverades, en macka, men det känndes inte så förfärligt då jag inte hade ätit frukost. Åt sallad till mid...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards